- Se: Se hvad barnet/brugeren er optaget af både ”her og nu” og i hverdagen som helhed.
- Møde: Kontakt barnet/brugeren og vær sammen om de ting barnet/brugeren er optaget af. Justering i forhold til barnets/brugerens interesse og udviklingsniveau.
- Forstå: Viden og indsigt i forhold til barnets/brugerens oplevelser, følelser, præmisser og grundforståelser. Et ressourceorienteret menneskesyn, der inddrager barnets/brugerens intentioner og mestringsstrategier.
- Accepter: Accept af barnets/brugerens perspektiv, intentioner og vanskeligheder.
- Anerkend: I handling at kunne inddrage barnets/brugerens perspektiv, så det føler sig ”set, hørt og forstået”.
- Respekter: Respekter barnets/brugerens livssituation, ønsker og drømme. Hjælp til nye handlinger og mestringsstrategier.
torsdag den 29. maj 2014
Anerkendelsestrappen
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar