torsdag den 29. maj 2014

Anerkendelsestrappen





  • Se: Se hvad barnet/brugeren er optaget af både ”her og nu” og i hverdagen som helhed.
  • Møde: Kontakt barnet/brugeren og vær sammen om de ting barnet/brugeren er optaget af. Justering i forhold til barnets/brugerens interesse og udviklingsniveau.
  • Forstå: Viden og indsigt i forhold til barnets/brugerens oplevelser, følelser, præmisser og grundforståelser. Et ressourceorienteret menneskesyn, der inddrager barnets/brugerens intentioner og mestringsstrategier.
  • Accepter: Accept af barnets/brugerens perspektiv, intentioner og vanskeligheder.
  • Anerkend: I handling at kunne inddrage barnets/brugerens perspektiv, så det føler sig ”set, hørt og forstået”.
  • Respekter: Respekter barnets/brugerens livssituation, ønsker og drømme. Hjælp til nye handlinger og mestringsstrategier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar